【10 استایل شیک دخترانه】 | ادریس کویر

منظور از استایل معمولا ترکیب لباس و کفش و کیف و شال و اکسسوری به گونه ای است که متناسب و زیبا به نظر برسد، فرق نمی‌کند که انتخاب شما تیپ اسپرت دخترانه باشد یا استایل هنری.

265

10 استایل شیک دخترانه


منظور از استایل معمولا ترکیب لباس و کفش و کیف و شال و اکسسوری به گونه ای است که متناسب و زیبا به نظر برسد، فرق نمی‌کند که انتخاب شما تیپ اسپرت دخترانه باشد یا استایل هنری. نکته مهم این است که شما خود واقعی‌تان باشید و سعی نکنید از دیگران تقلید کنید.
مورد اصلی در استایلی که انتخاب می کنید جنس و رنگ لباس مناسب با فصل و اندام شما و محیطی است که قرار است آن لباس ها را بپوشید.

1-استایل مینیمال دخترانه
اصلی ترین مولفه‌های یک استایل مینیمال، استفاده از لباس‌های ساده، راحت و اکسسوری‌های کوچک و ظریف است. در این استایل بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. این استایل هم در موقعیت‌های رسمی و هم در موقعیت‌های غیر‌رسمی قابل استفاده می باشد.
بر خلاف آن‌چه تصور می‌کنید در این استایل می‌توانید از انواع رنگ‌ها استفاده کنید؛ پس به جز رنگهای رنگ‌های خاکستری و مشکی، می توانید از سبز یشمی، صورتی، سفید، سرکه‌ای (نود)، آبی و قهوه‌ای نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نکات طراحی لباس فرم

2-استایل ارتشی
پوشیدن لباس‌های چریکی یا ارتشی باعث شکل گیری این استایل شده است. شما می‌توانید با پوشیدن یک شلوار یا مانتوی ارتشی و ست کردن سایر لباس‌های خود با آن به راحتی به این سبک خاص، لباس بپوشید. معمولا لباس‌های ارتشی سبز تیره هستند و به همین دلیل به این نوع خاص از طیف رنگ سبز، سبز ارتشی هم می‌گوییم. برای داشتن استایل ارتشی کافی است که لباسی با این رنگ سبز خاص به تن کنید، حتما نباید از لباس‌های چریکی استفاده کنید. بهترین رنگ‌هایی که با سبز ارتشی ست می‌شوند سرکه‌ای (رنگ‌های نود)، خاکستری روشن، مشکی، سفید، قهوه‌ای، آبی، آجری روشن و سایر طیف‌های سبز هستند.

3-استایل کژوال دخترانه
کژوال یکی از محبوب‌ترین استایل‌های دخترانه است که به شما این امکان را می‌دهد تا شیک بودن را در کنار سادگی و راحتی تجربه کنید. در این سبک پوشش استفاده از رنگ‌ها محدودیتی ندارند؛ اما استفاده از اکسسوری‌ها باید در حد مینیمال باشد. از استایل کژوال می توان در دورهمی‌های دوستانه، مجالس نیمه‌رسمی، کارهای روزمره و محیط ‌های کاری استفاده کرد.

4-استایل هنری دخترانه
دخترانی که استایل هنری را ترجیح می‌دهند، تمایل زیادی به دنیای مد ندارند؛ آن‌ها با سبک لباس پوشیدن خود، بخشی از درونیات و روحیه هنرمندانه‌شان را نشان می‌دهند. در این استایل، دختران ممکن است بعضی از اجزای پوشش، مثل اکسسوری‌ها را خودشان طراحی کنند. به دلیل این ویژگی‌ها، استایل هنری تنوع زیادی دارد؛ چون هر دختری با این استایل، سبک هنرمندانه خاص خود را دارد. گاهی سبک‌های غیر‌متعارفی هم در این استایل دیده می‌شود که باز هم حاصل ذوق هنری یک هنرمند است.

5-استایل تام بوی دخترانه
این استایل مورد علاقه دخترانی است که دوست دارند به سبک پسرانه لباس بپوشند. یک تی شرت یا پیراهن دکمه‌دار با شلوار جین یا کتان همراه با کفش‌های اسپرت، مهم‌ترین آیتم‌های این استایل هستند. سبک تام بوی در عین مدرن بودن، استایلی بی دردسر و راحت است. در این سبک تزئینات و اکسسوری‌های خاص و پرزرق و برق زنانه استفاده نمی شود.
در این سبک باید دامن و کفش‌های پاشنه‌دار را کنار بگذارید. برای انتخاب شلوار مناسب این استایل شلوارهای جین مام استایل و مام فیت راسته و همچنین شلوارهای پارچه‌ای راسته زیاد استفاده می‌شود.
مانتوهای کوتاه برای این استایل مناسب هستند و در فصول سرد یک کت کوتاه چرم را با بقیه لباسهایتان ست کنید. شومیزهای یقه مردانه ساده و هودی‌های اورسایز نیز می توانند جایگزین‌ مانتو در این سبک از پوشش باشند.

6-استایل دانشجویی دخترانه
این استایل بیشتر توسط نوجوانان یا جوانان دبیرستانی و دانشجو استفاده می‌شود. دختران محجبه در این استایل معمولا از مانتوهای ساده، مقنعه، شلوار کتان یا جین و کفش‌های اسپرت استفاده می‌کنند.
در مدل‌های غیرمحجبه پیراهن‌های یقه‌دار، دامن یا شلوار ساده و جوراب‌های بلند و نسبتا ضخیم معمول است. موها آرایشی ساده دارند و استفاده از اکسسوری‌ها هم مینیمال، ساده و بدون جلب توجه می باشد. این استایل در عین سادگی و ارزان بودن، شیک است و به همین دلیل از استایل‌های محبوب میان نسل جوان و نوجوان است.

7-استایل بوهمیا یا بوهو
این سبک برگرفته از پوشش هیپی‌ها و کولی‌ها است که مملو از اشکال هندسی، حاشیه‌ها و طرح‌های چشمگیر و الگوهای خاص است. لباس‌های این سبک پوشش، گشاد و رنگارنگ هستند. هنرمندان هم از این استایل زیاد استفاده می‌کنند. بوهو یکی از استایل‌های رنگارنگ و راحت است. این سبک از لباس پوشیدن از طبیعت الهام گرفته شده و بیشتر از الیاف طبیعی مثل نخ، کتان و چرم استفاده می شود. لباس‌هایی که با هنرهای دستی محلی تزیین شده‌اند؛ در این سبک بسیار کاربرد زیادی دارند. برای استایل بوهو از رنگهای  طبیعی مثل شتری، آجری، خاکی، یشمی، سرکه‌ای و آبی استفاده کنید.

8-استایل با حجاب
چیزی که یک استایل با‌حجاب را بسیار زیباتر می‌کند، سادگی و هماهنگی رنگ‌ها است؛ به علاوه شما باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که کاملا اندازه شما باشند. با در نظر گرفتن مبانی دینی، یک استایل با‌حجاب نباید باعث جلب توجه شود. در این نوع پوشش استفاده از پوشش‌های بدن‌نما مناسب نیست و اکسسوری‌ها در حد مینیمال استفاده می شود.
یکی از المان‌های پر‌تنوع در یک پوشش با‌حجاب، استفاده از روسری‌ها و شال‌های رنگارنگ و زیبا است که می توان با استفاده از انواع گیره‌ها و مگنت‌های تزئینی، روسری یا شال را با روش‌های متنوعی بست. استفاده از انواع طرح‌های چاپی یا گلدوزی روی روسری یا مانتو پوشش شما را از حالت ساده و رسمی خارج می کند. داشتن حجاب، موجب محدودیت نیست و شما می‌توانید سبک‌های خلاقانه خود را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روش های چاپ روی تیشرت


9-استایل گرانج
گرانج یکی از انواع استایل دخترانه که این روزها در بین نوجوانان ایرانی بسیار رایج است. ویژگی اصلی این استایل به تن کردن لباس‌هایی است که با هم تناسب ندارند. در این سبک از لباس پوشیدن به اصول ست کردن رنگ‌ها و لباس‌ها توجهی نمی‌شود. طرح‌های چهارخانه بزرگ، راه راه، شلوارهای جین ژاپ‌دار، کفش‌های تنیس (کانورس) و کامبت بوت‌ها (بوت نظامی) در این نوع استایل گرانج زیاد استفاده می‌شود.

10-استایل مونوکروم یا تک رنگ
مونو به معنی یک و کروم به معنای رنگ است؛ پس مونوکروم استایلی است که در آن از یک رنگ استفاده می شود. برای لباس پوشیدن باید از طیف‌های مختلف یک رنگ استفاده کنید.
رنگ‌های خنثی و طبیعی مثل سیاه، سفید، آبی روشن، سرکه‌ای و سبز یشمی نیز در این سبک پوشش مورد استفاده زیادی دارند. استفاده از رنگ‌های سفید و سیاه در پوشش هم نوعی استایل مونوکروم به حساب می آید.

چند نکته
در انتخاب لباس به فرم اندام خود توجه داشته باشید. اندام درشت با استفاده از پارچه‌های راه راه عمودی لاغرتر به نظر می رسد.
لباس‌های چین‌دار با طرح‌های بزرگ برای افراد لاغر انتخاب‌های مناسبی هستند.
انتخاب فرم یقه در چهره بسیار موثر است، در چهره های گرد استفاده از یقه های هفت و چهره های کشیده استفاده از یقه های گرد یا مربع مناسب می باشد.
هر قسمت از اندام که نمیخواید مورد توجه باشد در لباس و طراحی رنگ تیره انتخاب کنید و قسمتی که باریک یا لاغر است با رنگ روشن مورد توجه و درشت تر دیده می شود.
معمولا خطوط افقی در پارچه یا مدل لباس باعث چاق تر شدن آن قسمت از بدن و برعکس خطوط عمودی باعث کشیده تر نشان دادن آن قسمت از اندام خواهد شد.
با چین و اکسسوری های درشت اندام لاغر درشت تر نشان داده می شود، این مورد برای اندام درشت برعکس است.
شناخت رنگ و ترکیب مناسب آنها با یکدیگر در انتخاب رنگ و مدل مناسب کمک زیادی به شما خواهد کرد.