【ست تابستانه مردانه】 | ادریس کویر

مهمترین نکته در انتخاب ست لباس مردانه تابستانه، توجه به خنکی و راحتی است که موجب تعریق بیش‌ از حد بدن نشود، معمولا این اتفاق به دلیل کم‌توجهی به جنس پارچۀ لباس پیش می آید.

602

ست تابستانه مردانه

مهمترین نکته در انتخاب ست لباس مردانه تابستانه، توجه به خنکی و راحتی است که موجب تعریق بیش‌ از حد بدن نشود، معمولا این اتفاق به دلیل کم‌توجهی به جنس پارچۀ لباس پیش می آید. قبل از آنکه ست تابستانه خود را انتخاب نمایید، به جنس لباس توجه کنید،  لباس مناسب فصل تابستان پارچه های پنبه ای با رنگ های روشن هستند که گرما را جذب نمی کنند و هوا را در خود جریان می دهند. اگر در میان مدل های مختلف پارچه و لباس طرفدار پیراهن‌ جین مردانه هستید، می‌توانید از پارچه‌های خنک طرح جین استفاده کنید.

لباس هاي تک رنگ بپوشید
پوشیدن رنگ هاي متضاد برای شلوار و پیراهن مثل سیاه و سفید بدن شـما را دو قسمت تقسیم می کند و میان تنه شـما را بسیار بزرگ تر نشان می‌دهد. در عوض بهتر اسـت رنگ لباس بالاتنه و پایین تنه خودرا از رنگ هاي یک فام انتخاب کنید تا اندام شما لاغرتر بنظر برسد. لباس مشکی شما را لاغر نشان می دهد، بهتر است کفش یا وسایل دیگرتان را از رنگ هاي مختلف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ست تابستانه دخترانه

صورتی
از اوایل قرن بیستم رنگ صورتی جایگاه ویژه‌اي در روند مد و پوشاک زنانه پیدا کرد و از ابتدای سال ۲۰۱۳ برای لباس مردان فارغ از دید جنسیتی بـه سراغ رنگ صورتی رفتند، منظور صورتی، رنگ دخترانه نیست، صورتی لطیف تری مانند هلو و رز را به خاطر آورید.
رنگ صورتی روشن با سایه‌هاي رنگ زیتونی، برنز و قهوه‌اي خیلی خوب هماهنگ می شود. سفید، خاکستری و سرمه‌اي  را نیز در این لیست بگنجانید. لباس صورتی با شلوار جین سیاه یا آبی نیز بسیار مناسب خواهد بود. افراد با رنگ پوست سبزه بهتر است از تنالیته‌هاي مختلف رنگ صورتی از روشن تا تیره استفاده کنند و افراد با پوست روشن سایه‌هاي پررنگ‌تر صورتی را انتخاب کنند.

سبز یشمی
بـه جرات میتوان گفت کـه رنگ سبز مانند رنگ سیاه بسیار پرکاربرد است چون از سفید و سرمه‌اي گرفته تا زرد و صورتی را می توان با آن ست کرد. سبز از آن رنگ‌هایي اسـت کـه هیچ وقت از روند مد نمی رود و بـه خوبی با جین هماهنگ می شود. ترکیب رنگ سبز با قرمز و زرشکی و آبی استایل تیپ مناسب و زیبایی را به چشم می آورد.

زرد
زرد تمام توجه را به سمت خود معطوف می کند پس باید بـه درستی و بـه اندازه انتخاب شود. اگر دچار شک و تردید هستید، زرد خردلی انتخاب مناسب تری خواهد بود. با این حال، برای ست کردن رنگ زرد می توان رنگهای خاکستری، سفید، و مشکی بـه به راحتی بکار برد. ترکیب زرد و آبی نیز در صورت پسند شما ترکیب زیبایی خواهد شد.

رنگ‌هاي خنثی روشن
رنگ‌هاي خنثی روشن شامل سفید، بژ روشن، خاکستری روشن بوده و ترکیب آن با کرمی بی نظیر خواهد بود. ترکیب این رنگ ها با یکدیگر و رنگ های روشن تر یا تیره تر آسان و زیبا خواهد شد و بهتر است انتخاب طیف رنگی را رعایت کنید. یک رنگ تند و یک رنگ خنثی ترکیب مناسبی نیست چون رنگ های تند و تیز اندام را مورد توجه قرار می دهند. اگر چاقی یا لاغری در قسمتی از بدن خود دارید توجه را به آن قسمت معطوف نکنید.

بنفش پاستلی
بنفش یکی از کم مصرف‌ترین طیف‌هاي رنگی در پوشاک مردانه اسـت. اگر تصمیم دارید کـه رنگ بنفش را به استایل تابستانی خود اضافه کنید، از طیف‌هاي روشن رنگ بنفش استفاده کنید.

لباس های با خطوط عمودی
مردان بلند قد با پوشیدن لباس های با خطوط عمودی خیلی بلندتر به چشم می آیند، بـه خصوص پیراهن هایي کـه یک خط ضخیم عمودی روی قسمت سینه دارند برای شـما بسیار مناسب اسـت چون شانه ها را پهن تر نشان می‌دهد و خوش اندام تر بنظر خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: رازهای خوشتیپ بودن خانم ها

لباس هایي با نقش هاي درشت
روی اندام کوتاه، نقش و نگارهای بزرگ خیلی بـه چشم می‌آید. برای شـما بهتر اسـت کـه لباسهایتان را با نقش هاي کوچکتر انتخاب کنید.

شلوارهای فاق کوتاه
شلوارهای فاق بلند برای مردان کوتاه قد مناسب نیست چون پایین تنه را بزرگ‌تر نشان دهد در عوض شلوار فاق کوتاه پاها را بلندتر نشان می دهد.

لباس پوشیدن لایه لایه
از پوشیدن لباس‌ به سبک لایه لایه در تابستان پرهیز کنید. پوشیدن چند لایه لباس در روزهای گرم تابستان موجب بالا رفتن حرارت بدن می‌شود و زودتر عرق می کنید. در تابستان لایه لایه لباس پوشیدن را فراموش کنید اما اگر سبک همیشگی لباس پوشیدنتان را در تابستان نیز حفظ می کنید، سعی کنید در لایه زیرین لباس‌ها از لباس سفید رنگ استفاده کنید تا گرما را به خود جذب نکند.

سبک مونوکروم
استایل مونوکروم به سبکی از لباس پوشیدن گفته می‌شود که در آن لباس‌های یک رنگ یا سایه‌های مختلف یک رنگ استفاده شود. این سبک لباس پوشیدن تیپ تابستانه را منحصربه‌فرد خواهد کرد. اضافه کردن ساعت لوکس مردانه به استایل مونوکروم شما جلوه زیبایی می‌بخشد.

تی شرت
با فرا رسیدن گرما تی‌شرت به‌عنوان یک لباس جذاب در استایل مردانه نقش اصلی خود را تیپ تابستانی مردانه را ایفا می کند. تی شرت لباس راحتی است و نیاز به اتوکشی و رسیدگی به صافی یقه و این موارد به راحتی حذف می شود. می توانید انواع تی شرت یقه‌گرد، یقه‌هفت و پولوشرت در رنگ‌ها و مدل‌های متنوع شیک را با شلوار‌های کتان و جین و حتی شلوارهای پارچه‌ای بپوشید.
یکی از ست‌های زیبای تابستانه برای آقایان، ترکیب تی‌شرت یا پولوشرت سفید با کتانی سفید و شلوار جین و کتان است. فراموش نکنید که ساعت و عینک بهترین اکسسوری‌های مورد استفاده برای تکمیل این استایل خواهند بود.

شلوار پارچه‌ ای
شلوار پارچه‌ای به یک لباس خاص میان جوانان تبدیل شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن تیپ کلاسیک مردانه تابستانی حتما از مدل‌های جذاب شلوار پارچه ای استفاده نمایید. برای تیپ کلاسیک تابستانه خود از ترکیب شلوار پارچه‌ای دمپا جذب، پولوشرت و کفش کالجی استفاده کنید؛ همچنین به همراه شلوار پارچه ای از تی‌شرت‌های ساده و انواع پیراهن مردانه تابستانه نیز می‌توانید استفاده نمایید.

شلوار جین تابستانه
شلوار جین لباسی پرطرفدار میان جوانان  است. طراحان لباس برای آنکه طرفداران شلوار جین در فصل تابستان نیز بتوانند از این لباس شیک استفاده کنند، مدل‌های راحت‌تری را که معمولا با پارچه‌های نازک‌تر تولید می شود، به بازار عرضه می‌کنند. فصل تابستان زمان مناسبی برای پوشیدن تی شرت سفید به همراه شلوار جین و کتانی است؛ برای تکمیل این استایل تابستانه پیشنهاد می‌کنیم عینک را به‌عنوان اکسسوری به استایل اضافه نمایید.

پیراهن هاوایی
پیراهن‌های فلورال یا همان هاوایی در این سال‌های اخیر میان آقایان محبوبیت قابل توجهی یافته است. این پیراهن‌ها به دلیل طرح‌های جذاب گزینۀ ایده آلی برای تابستان هستند. این پیراهن‌ها خنکی دارند و به پیراهن‌های تابستانه نیز معروفند. پیراهن های هاوایی را با شلوارهای کتان، پارچه‌ای و جین به می‌توانید بپوشید. کفش کتانی و کالج برای استفاده همراه با پیراهن هاوایی مناسب است اما از کفش رسمی با این ترکیب استفاده نکنید.

پیراهن سفید
پیراهن‌ سفید مردانه همیشه به‌عنوان یک انتخاب خاص می‌تواند جذابیت استایل مردانه را دوچندان کند. رنگ سفید گرما را جذب نمی کند و برای فصل گرما مناسب است. از پیراهن سفید به‌عنوان لباس رسمی تابستانه می‌توانید استفاده نمایید؛ برای کامل کردن تیپ رسمی تابستانه خود، می‌توانید شلوار پارچه ای یا کتان را به همراه کفش‌های رسمی و تابستانه مردانه با پیراهن سفید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 10 استایل شیک دخترانه

عینک آفتابی
عینک آفتابی، یک اکسسوری پرکاربرد برای فصل تابستان است. نکته قابل توجه انتخاب عینک مناسب صورت می باشد. در خرید عینک آفتابی مناسب دقت لازم را به عمل آورید و از استفاده از اجناس تقلبی خودداری کنید.

کفش مناسب برای ترکیب با پیراهن هاوایی چیست؟
انتخاب کفش مناسب برای ست کردن با پیراهن هاوایی، دشوار نیست و می‌توانید از انواع جذاب کفش‌های کتانی و کالج مردانه استفاده نمایید. البته باید توجه نمایید که بهتر است کفش‌های رسمی را با پیراهن هاوایی نپوشید.