【نکات مهم لباس پوشیدن مردان】 | ادریس کویر

انتخاب رنگ و مدل لباس و توجه به جزییات در ظاهر و تیپ افراد نقش مهمی دارد. این انتخاب ها با قد و اندام و رنگ پوست و محیطی که قرار است از آن لباس استفاده شود ارتباط مستقیم دارد.

209

نکات مهم لباس پوشیدن مردان

انتخاب رنگ و مدل لباس و توجه به جزییات در ظاهر و تیپ افراد نقش مهمی دارد. این انتخاب ها با قد و اندام و رنگ پوست و محیطی که قرار است از آن لباس استفاده شود ارتباط مستقیم دارد. در این مطلب تعدادی از روش های درست لباس پوشیدن آقایان را ارائه می کنیم.

لباس رسمی آقایان
اولین و بهترین کار این است که قبل از رفتن به مراسم یا مکان مورد نظر لباس هایی که قرار است بپوشید انتخاب کنید و در فرصت مناسب انتخاب درستی انجام دهید تا یک تیپ ناهمگون و بی نظم با ترکیب اشتباه لباس ها از آّب در نیاید.

مد روز
لباس رسمی آقایان کت و شلوار و بلوز رسمی همرا ه با کفش رسمی است، این لباس ها را با لباس های رایج و اسپرت نپوشید.
مد همیشه شیک و خاص و ایده آل نیست، در انتخاب لباس به اندام، قد، حالت چهره، فرهنگ و حتی آب و هوا و اقلیم محل زندگی و فصل توجه کنید، اگر مایل هستید لباس های شما مطابق با مد باشد، می توانید از اکسسوری، لوازم جانبی، تی شرت، کفش ورزشی و سایر لباس های ارزان قیمت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ست تابستانه مردانه

خرید لباس مردانه
معمولا آقایان برای یک رویداد رسمی یا جشن و عروسی لباس تهیه می کنند و خریدشان به صورتی است که قابل هماهنگ شدن با بقیه لباسها نیست. به جای خرید یک پیراهن با طرحی خاص که درست شبیه شلوار و کراوات است، پیراهن های با رنگ های خنثی و طرح های ظریفی انتخاب کنید. این لباس ها با انواع رنگ های شلوار و کراوات ست می شوند.

خرید بیش از حد
این موضوع را فراموش نکنید که هر چقدر بیشتر خرید کنید کمد لباس های شما نامرتب تر می شود و دسترسی به این لباس ها نیز برایتان سخت تر است. بهتر است به جای خرید لباس های بی کیفیت، تعداد کمتری لباس با کیفیت بالاتر خریداری کنید. هماهنگ کردن این تعداد زیاد لباس ها با یکدیگر نیز کار آسانی نیست.

هماهنگی بیش از حد لباس ها
هماهنگ بودن رنگ ها و جنس لباس اهمیت زیادی در تیپ و استایل ما دارد، اما شما نباید تمام لباس هایتان را دقیقا به یک رنگ و یک طرح انتخاب کنید. ست کردن طرح و رنگ کراوات، جوراب، دستمال گردن و جزئیات استایل شما آن هم دقیقا مثل هم موجب می ‌شود تا ظاهری غیرحرفه ‌ای داشته باشید. اصول ست کردن لباس مردانه به این صورت است که لباس های شما در عین سادگی با هم هماهنگ باشند. به جای اینکه از طرح ها و رنگ های کاملا یک شکل استفاده کنید، بهتر است به سراغ رنگ ها و طرح هایی بروید که با هم همخوانی دارند.

شلوار جین
یک شلوار جین مناسب با کفش مردانه و پیراهنی آبی رنگ ترکیب زیبایی است و شما بسیار خوشتیپ و جذاب به نظر می رسید. دقت کنید از یک شلوار رنگ روشن پاره در کنار کفش مجلسی مردانه استفاده نکنید. بهترین روش برای ست کردن کفش مجلسی و شلوار جین این است که یک شلوار جین تیره با کفش مردانه استفاده شود. کفش قهوه ای متوسط تا تیره برای شلوار جین تیره گزینه مناسبی است است.

پیراهن مردانه
پیراهن های مردانه معمولی که اندازه بلندتری دارند برای تیپ های رسمی مناسب‌ است. پیراهن های کوتاه نیز در فضاهایی که چندان رسمی نیستند قابل استفاده است. توجه داشته باشید که پیراهن های کوتاه را نباید با شلوارهای رسمی ست کنید.


پیراهن های تیره
پوشیدن لباس های تیره نیاز به مهارت خاصی دارد. قبل از هر چیز بدانید که لباس های تیره با همه چهره ها هماهنگ نیستند. اگر از کراوات استفاده می کنید، در اصول لباس پوشیدن رسمی برای ست کردن پیراهن تیره باید آن را با کراواتی روشن تر بپوشید. اگر لباس رنگ روشن به چهره شما می آید از رنگ تیره استفاده نکنید.

پیراهن آستین کوتاه
پوشیدن پیراهن آستین کوتاه با کراوات برای بعضی محیط ها که این مدل به عنوان لباس فرم استفاده می شود مناسب است. اما به طور کلی این کار ظاهر غیرحرفه ای و نازیبایی به شما می دهد. اگر مایل به استفاده ازکراوات در فصل‌ های گرم هستید، از یک پیراهن آستین بلند نازک و خنک در کنار کراوات استفاده کنید.

رنگ لباس
استفاده از چند رنگ در استایل مردانه ظاهر بچه گانه و نامرتبی به شما می دهد. برای انتخاب لباس از دو و نهایتا سه رنگ که طیف مشابه و هماهنگی دارند، استفاده کنید. در مورد استفاده از دو رنگ لباس مختلف رنگ‌های مکمل مناسبند.

لباس مناسب فصل
 بسیاری از مردان بدون توجه به جنس لباس آن را در هر فصلی می پوشند. در حالی یک کت و شلوار نازک مناسب فصل تابستان است و ست کردن یک کت و شلوار پشمی مشکی در یک مراسم عروسی زمستان تیپ جذابی خواهد ساخت. بهتر است برای فصل تابستان لباس هایی با پارچه های کتانی و پنبه سبک و رنگ‌ های روشن استفاده کنید. برای ماه های سرد سال نیز کت و شلوارهای ضخیم، پشمی و پارچه های تیره تر مناسب هستند. سعی کنید مدل کفش، کلاه و عینک آفتابی خود را با توجه به فصل و سایر لباس های تان انتخاب کنید.

اکسسوری
استفاده از ساعت، چندین دستبند، سنجاق یقه، سنجاق کراوات، کمربند، انگشتر و کلاه در کنار هم اصلا زیبا نیست. اصول صحیح لباس پوشیدن به این صورت است که تنها یک یا دو اکسسوری را انتخاب کنید، می توانید از یک ساعت و انگشتر در کنار یک سنجاق یقه یا کمربند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ست تابستانه دخترانه

کفش
استفاده از کفش های کثیف و خاکی در کنار رنگ کت و شلوار هماهنگ و کراوات زیبا و جذاب روی پیراهنی مناسب باعث بوجود آمدن تیپی نامرتب خواهد شد. همان قدر که به استایل خود اهمیت می دهید، تمیزی کفش هایتان را هم جدی بگیرید.

رنگ جوراب
پوشیدن یک کت و شلوار سرمه ای با کفش قهوه ای و جوراب زرشکی دقیقا ظاهر شما را به نحو خنده داری تغییر خواهد داد. استفاده از جوراب رنگی نامتناسب تمام زحمت شما در انتخاب کت و شلوار جذاب را به هدر خواهد داد. طبق اصول لباس پوشیدن رسمی برای ست کردن رنگ جوراب هایتان آن را با رنگ کفش‌هایتان هماهنگ نکنید. بهتر است رنگ جوراب ها را مطابق با رنگ شلوارتان انتخاب کنید.

رنگ کمربند
یک کمربند چرم درست هم رنگ کفش چرم برای یک مهمانی و یا مجلس رسمی بسیار پسندنده است. در صورتی پوشیدن کفش های اسپرت رنگ کمربندتان را با سایر لباس هایتان ست کنید. توجه داشته باشید که در صورت پوشیدن کفش های براق بهتر است کمربند نیز براق باشد. اگر کفش ها ظاهری مات دارد حتما از کمربندی که چرم آن مات است استفاده کنید.