🟢انواع پارچه کشباف | 09131510463

مطابق اسم این پارچه، متریال اصلی تولید پارچه کشباف، از کش و نخ است که مقدار نخ در انواع کشباف متفاوت است، هرچه حالت کشسانی در این پارچه بیشتر باشد، مقدار نخی که در آن به کار رفته است کمتر می باشد.

845

انواع پارچه کشباف

پارچه کشباف چیست؟
مطابق اسم این پارچه، متریال اصلی تولید پارچه کشباف، از کش و نخ است که مقدار نخ در انواع کشباف متفاوت است، هرچه حالت کشسانی در این پارچه بیشتر باشد، مقدار نخی که در آن به کار رفته است کمتر می باشد. کشباف برای خرج کار کاربرد زیادی دارد و معمولا در فصل زمستان استفاده از آن بیشتر می‌شود. 

نحوه بافت پارچه کشباف
پارچه‌های کشباف از تداخل حلقه‌های نخ بافته می شوند و به ۲ دسته تاری و پودی تقسیم می‌شوند.
کشباف تاری: برای بافت این پارچه، دسته‌ای از نخ‌های تار به دور خود حلقه شده و به نخ‌های مجاور خود وصل می‌شوند.
کشباف پودی: در این پارچه فقط یک نخ پود وجود دارد که در جهت عرضی حلقه می‌شود و پارچه بافته می شود. این پارچه روی ماشین‌های تولید کشباف به صورت گردباف تولید می‌شود. می‌توان گفت پارچه‌های کشباف نوعی از پارچه های تریکو هستند که با ضخامت و کشسانی متفاوت بافته می شوند.

بیشتر بخوانید: کدام رنگ‌ها و طرح‌ها چاق‌ترتان می‌کنند؟

کاربرد پارچه کشباف
کشباف استفاده زیادی در تولید انواع پوشاک دارد. برای دوخت زیرپوش زنانه و مردانه، جوراب، ست راحتی زنانه و مردانه، لباس ورزشی و غیره از پارچه کشباف استفاده می‌شود. اگر میزان کش پارچه بیشتر باشد، از آن بیشتر برای قسمت آستین، یقه و پایین لباس استفاده می‌شود.

انواع پارچه‌ کشباف 
کشباف ژرسه
کشباف ژرسه برای تی‌شرت و پیراهن همچنین مانتوهای تابستانی‌مناسب است و بافت آن به صورت گره‌ای و سبک است. این کشباف با الیاف کشی پشمی و کشی ابریشمی هم بافته می شود. پشت و روی این پارچه با هم متفاوت است و کشش مناسب و خوبی دارد.

الاستان یا Elastane
الاستان راحتی و جنس خوبی دارد و گاهی با پنبه و پلی‌استر قابل مقایس است، این کشباف برای تهیه لباس خواب کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: ست اسپرت مردانه

ریون
ریون به دلیل لطافت بسیار برای دوختن انواع لباس مناسب است و دارای کشش 4 طرفه می باشد، ریون  از بافت پیچ در پیچ با رنگ مات و متالیک تشکیل شده و ترکیبی از پلی و پنبه است که باعث سبکی این پارچه شده است.

ابریشم کشباف
ابریشم کشباف نرم، سبک، براق و دارای کشش بسیار مناسبی برای دوخت تاپ، بلوز و پیراهن است. کشباف Burnout و Tissue نوعی دیگر از پارچه کشباف هستند که کشباف Burntout در تمام طول سال قابل استفاده است.

کتان کشباف
کتان کشباف برای پیراهن زنانه بسیار مناسب است و از 4 طرف قابلیت کشش دارد، حالت کشش این پارچه سبب می‌شود که درزها لوله شود، به همین دلیل کمترین درز برای آن در نظر گرفته می شود. کتان کشباف برای ژاکت و تاپ زیر لباس انتخاب مناسبی است.

اسکوبا
اسکوبا از نوع بافت گره‌ای است و مانند پارچه غواصی دارای سطح نرم و کشش مناسبی است. Nylon Lycra این نوع از کشباف برای لباس شنا استفاده می‌شود که نیمه مات است.

بیشتر بخوانید: ست اسپرت دخترانه

Rayon Spandex
ریون اسپاندکس از نوع حساس و خوب این جنس و بسیار نرم است و از 4 طرف کش می‌آید.

Rib knit
ریب نیت کشباف دو رو است و معمولا برای دور یقه و آستین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دوخت تاپ‌ و ژاکت کشباف نیز از این نوع کشباف استفاده می شود.

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ما edris.kavir@

کشباف دو گره‌ای
گره‌های کشباف دو گره‌ای تقریبا دو برابر کشباف معمولی است و پشت و روی آن در اغلب موارد با هم تفاوتی ندارد ، زیر دست کمی ضخیم و کرکی است و از الیاف پنبه، ریون و پشم و حتی از الیاف مصنوعی در بافت آن استفاده شده است. نوع ریون آن لطیف‌تر و بسیار نرم است. نوع بافتنی پونته آن برای دوخت شلوار مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: 20 ترکیب رنگ پاییزی جذاب برای آقایان

Interlock
اینترلاک با کشباف متفاوت است و از پارچه‌های دیگر کمی ضخیم‌تر است، پشت و روی آن یکی است و از بعضی از انواع آن برای نقاشی روی پارچه و گلدوزی استفاده می‌شود. خیاطی با آن راحت است و برای دوخت مدل‌های چسبان مناسب است.

بافت سوراخ‌دار
بافت سوراخ‌دار دارای بافت درشت است و می‌تواند از الیاف ابریشم، کتان یا نایلون هم بافته شود. بافت سوراخ‌دار کشش و استحکام خوبی دارد و برای چاپ‌ و پولک‌دوزی‌های زیبایی با ماشین مناسب است.

کشباف توری
مدل کشباف توری پرطرفدار اما کم دوام است. شستشوی زیاد باعث خرابی و از دست رفتن شکل اولیه پارچه می شود.

گره‌های ستونی
نوع گره‌های ستونی شبیه خز مصنوعی است و برای دوخت ژاکت یا قسمت‌هایی از لباس مانند یقه که به ضخامت بیشتری نیاز دارند بکار برده می شود. نوع دیگر آن به نام Terrycloth با یک طرف ساده و طرف دیگر مانند حوله، بافت منسجم و تو در تو دارد.

بیشتر بخوانید: 7 مزیت پوشیدن لباس کتان

مخمل کشی
مخمل کشی مانند هر نوع مخمل دیگری دارای پرزهای خوابیده در یک طرف و طرف دیگر ساده است. این پارچه از دو طرف دارای کشش است و برای دوختن لباس‌های مجلسی چسبان مناسب می باشد.

بافتنی مناسب ژاکت
برای ژاکت پارچه‌های بافتنی که نخ ضخیمی دارند مناسب است، اغلب بافت ریز و مستحکمی دارند  و برخی دیگر شل بافته شده‌ و سوراخ‌های درشتی در سطح آن دیده می‌شود.

بافت حلقه‌ای
ضخامت بافت حلقه‌ای دو تا سه برابر پارچه معمولی است. از دو طرف کش می‌آید و دارای کشش ضربدری و طولی است و برای بعضی مدل‌های ژاکت مناسب است.

تریکو
تریکو نوعی پارچه کشباف است که به صورت طولی و یا به صورت ضربدری بافته می‌شود. تریکو نرم و نازک است و برای لباس زیر آستر و لباس شنا کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: چه رنگ هایی شما را لاغر تر نشان می دهد؟

بافتنی دستی
نخ بافتنی دستی قابل تهیه است و می توان مدل‌های متنوع آن را آموزش دید و بافت. البته نوع ماشینی هم هست.

شستشو و اتوکشی پارچه‌های کشباف
بهتر است برای شستشو و اتوکشی لباس به برچسب آن مراجعه نمایید و در صورت خرید پارچه از فروشنده این موارد را سوال کنید، چون با رعایت بعضی موارد در شستشو و اتوکشی می توان طول عمر و کیفیت لباس کشباف را اضاف کرد. معمولا برای شستشوی این نوع پارچه ها از آب ولرم استفاده می شو و اکثر آنها نیاز به اتو ندارد ولی درصورت نیاز از اتوی داغ استفاده نکنید.

آدرس ما : يزد، ميدان امام علی(ع) ، بلوار آيت الله خامنه ای، فرعی3، توليدی ادريس کوير