پارچه دورس گلکسی 09131510463 | ادریس کویر ✅

پارچه دورس از پارچه های تریکو ضخیم است که با ماشین های گردباف بافته می شود. قسمت داخلی پارچه دورس از جنس پنبه و حالت کُرکی شکلی دارد که این کُرک ها تار و پودهای پشت پارچه هستند که در تراکم بالا روی هم قرار می گیرند.

190

پارچه دورس گلکسی

پارچه ی دورس چیست؟
پارچه دورس از پارچه های تریکو ضخیم است که با ماشین های گردباف بافته می شود. قسمت داخلی پارچه دورس از جنس پنبه و حالت کُرکی شکلی دارد که این کُرک ها تار و پودهای پشت پارچه هستند که در تراکم بالا روی هم قرار می گیرند. قسمت بیرونی یا روی پارچه دورس از جنس هایی مانند پنبه، پلی استر، لاکرا و غیره بافته می شود.

بیشتر بخوانید: پارچه دورس پنبه

مقدار استفاده از پنبه، پلی استر و لاکرا نوع پارچه لباس دورس را تعیین می کند، از معروف ترین آن ها دورس سه نخ می باشد. کلمه دورس، به معنی گیاه سمی است و به بذر آن شوگران می گویند. از پارچه دورس سوییشرت، هودی، اسلش و غیره دوخته می شود.

انواع پارچه دورس
رایج ترین نوع پارچه دورس، انواع دو نخ و سه نخ یعنی ترکیب پنبه با یک نخ دیگر یا ترکیب پنبه با دونخ دیگر است. این پارچه بر اساس نوع الیاف به کار رفته در آن، نام گذاری و دسته بندی می شود:
دورس پنبه
دورس ملانژ
دورس سه نخ ملانژ لاکرا
دورس پنبه لاکرا
دورس گلکسی
دورس پلی استر
دورس ویسکوز
دورس اسپاندکس
رایج‌ترین نوع پارچه دورس دو نخ و سه نخ است. یعنی ترکیب پنبه با یک نخ دیگر یا ترکیب پنبه با 2 نخ دیگر، نوع این پارچه را تعیین می‌کند. براساس نوع الیاف به‌کار رفته در پارچه نام‌گذاری و دسته‌بندی آن انجام می شود، دورس پنبه، دورس ملانژ، دورس سه نخ، ملانژ لاکرا ، دورس پنبه لاکرا ، دورس گلکسی، دورس ، دورس ویسکوز و دورس اسپاندکس    
دورس پلی استر
پارچه دورس با جنس پلی استر، از نخ پنبه کمی استفاده شده است. این پارچه با عدم جذب رطوبت و در برخی موارد انتقال رطوبت به سمت خارج از بدن، براقی بیشتر نسبت به الیاف طبیعی و عدم آب رفت در آن و همچنین کارایی و کیفیت شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: انواع نخ پنبه رینگ

دورس گلکسی پشت کج راه
پارچه دورس گلکسی پشت کج راه مقاومت و کیفیت بالایی دارد و در بسیاری از انواع لباس ورزشی و شلوار اسلش و … از این پارچه استفاده می شود.

دورس پنبه لاکرا
پارچه دورس پنبه لاکرا از ترکیب پنبه با پارچه لاکرا تولید می شود. لاکرا پارچه کشی و با کیفیتی است که حالت کشش و انعطاف پذیری بالایی دارد. پارچه دورس پنبه لاکرا با الیاف طبیعی پنبه تولید می شود و رطوبت را به خود جذب می کند که امکان آب رفت نیز دارد.

دورس خار خورده یا پشت پنبه
دورس زنانه این نوع پارچه نسبت به مدل های دیگر گرم تر و نرم تر است و قسمت پشت پارچه به صورت پرز و پنبه ای است که توکرکی هم نامیده می شود و برای فصول سرد به بسیار مناسب است.

دورس سه نخ ملانژ لاکرا
دورس سه نخ از ترکیب سه نخ پنبه با دو نخ دیگر که معمولا ملانژ و لاکرا می باشند تولید می شود و در تولید شلوار کارایی زیادی دارد. در بیشتر لباس های زمستانی که کشی هستند از لاکرا به میزان معینی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: پارچه تریکو پاییزه

گردباف دورس جودون
تولیدی دورس زنانه از پارچه های گردباف دورس جودون جهت تولید پوشاک زمستانی استفاده می کنند. این پارچه ها را از الیاف مصنوعی و طبیعی به صورت ترکیبی می بافند. این پارچه به دلیل روزنه هایی که دارد، گردش هوا در آن به خوبی انجام می شود.

دورس ملانژ
دورس زنانه ورزشی معمولاً از جنس دورس ملانژ تولید می شود. نوع اعلاء این جنس پارچه، طبعاً از نخ های مرغوب و طبیعی بیشتر بافته شده است. از این پارچه برای لباس ورزشی مانند انواع دستکش، کلاه، شلوار و گرم کن را برای ورزشکاران تولید می کنند.

ادریس کویر یزد آماده دریافت سفارش بافت انواع پارچه های گردباف در یزد می باشد. تلفن تماس: 0913510463

پارچه دورس گلکسی
بیشترین کاربرد پارچه دورس گلکسی پنیه تولید انواع و اقسام پوشاک از جمله تیشرت و تولیدات پیراهن مردانه و همچنین مانتو می باشد. این پارچه ها به دلیل سبک بودن، داشتن تنوع رنگی بالا، مقاومت بودن و زیبایی بسیار مورد استفاده است.
تفاوت پارچه دورس پنبه با پارچه دورس گلکسی قسمت پشت دورس گلکسی است که داخل آن از فلامنت استفاده شده است و برای تولید سویشرت، هودی و لباس های ورزشی مناسب است. در بافت پارچه دورس گلکسی از لاکرا استفاده می شود که دارای رنگ های متنوعی است.
پارچه دورس گلکسی دارای پنبه پلی استر گلکسی کجراه 40/1شلال میکرو فلامنت است که در ابتدا توسط برندهای معروف ترکیه به بازار پوشاک وارد شد و به دلیل استفاده از نخ میکروفلامنت در پشت، پارچه تن خور بسیار لطیف و زیبایی دارد و به دلیل استفاده از لاکرا (کش) راحت است و در سایزهای مختلف قابل استفاده می باشد.

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ما edris.kavir@

پارچه گلکسی در رنگهای روشن برای پوشاک بچگانه هم استفاده می شود ولی به دلیل الیاف پلی استر برای لباس نوزاد مناسب نخواهد بود. استفاده از نخ پنبه 40/1 باعث سبکی فوق‌العاده این پارچه شده است. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش شستشوی لباس های پنبه ای

مشخصات پارچه های دورس گلکسی 
ایجاد حساسیت نمی کند.
زیبا و سبک وزن است.
تنوع رنگی بالایی را دارد.
به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی دهد.
در برابر رطوبت و گرما تغییر رنگ نمی دهد.
دارای کشسانی بالایی است.
پارچه سبکی است.

شستشوی پارچه دورس
بهتر است هنگام شستشو، لباس دورس به تنهایی شسته شود تا پرز آن به لباس های دیگر نچسبد. لباس هایی که پارچه دورس پنبه ای دارند، بعد از شستشو کمی آب می رود. بعد از شستن پارچه دورس پنبه ای، از پهن کردن آن روی بند خودداری کنید، زیرا فرم خود را از دست خواهد داد.

آدرس ما : يزد، ميدان امام علي(ع) ، بلوار آيت الله خامنه اي، فرعي3، توليدي ادريس کوير