ایده استایل زنانه برای بهار 1402 - 03538216763

تنوع لباس در فصل بهار بسیار معمول و متداول است و برای جلوگیری از عرق کردن و خنک ماندن، بهتر است تا حد امکان لباس ها از جنس نازک و سبک انتخاب شود.

132

ایده استایل زنانه برای بهار 1402 

تنوع لباس در فصل بهار بسیار معمول و متداول است و برای جلوگیری از عرق کردن و خنک ماندن، بهتر است تا حد امکان لباس ها از جنس نازک و سبک انتخاب شود.
خانم ها معمولا قبل از خرید لباس بهاره به چند نکته دقت می کنند:
سبک زندگی 
سبک زندگی در تعیین نوع لباس بهاری موثر است. افراد پرجنب و جوش علاوه بر علاقه به رنگ های روشن می توانند اکسسوری های مناسب با رنگ لباس معمولی و ژاکت مانند کفش های کتانی راحت، یا شال و روسری هایی که لیز و لخت نیستند انتخاب نمایند.

رنگ لباس 
رنگ های روشن مناسب بهار است، نور خورشید را بازتاب می دهد و بدن را خنک نگه می دارد. رنگ های روشن را با رنگ های خنثی ترکیب کنید و یا از طیف یک رنگ استفاده نمایید و سعی کنید تا حداکثر از 3 رنگ در کنار هم استفاده نمایید. چرخه رنگ را بشناسید و رنگ های مکمل و خنثی و سرد و گرم را بدانید تا بتوانید رنگ هماهنگ با رنگ پوست خود را استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ لباس در فصل بهار 

در نظر گرفتن آب و هوا 
به دلیل متغیر بودن آب و هوای بهار، معمولا به چند دست لباس نیاز دارید که می تواند شامل ژاکت های سبک، شومیز یا سارافون باشد. می توانید از لباس های گرم تر هم در صورت نیاز استفاده نمایید.

لباس های پرکاربرد بهاری 
لباس های پرکاربرد مثل پیراهن های سفید، شلوار و کت جین هرگز از مد نمی افتند. استفاده از شومیز و کت های بهاری نیز همیشه می تواند گزینه خوبی باشد.

اکسسوری ها 
اکسسوری در تیپ و استایل نقش مهمی دارد و استفاده از آنها نیاز به زمان خاصی ندارد. جواهرات، عینک آفتابی شیک و روسری های سبک با توجه به رنگ و اندازه مناسب قابل استفاده هستند. در استفاده از اکسسوری ها نیز مانند رنگ و برش لباس به تیپ و استایل بدن خود توجه نمایید.

رنگ لباس زنانه بهاره 1402
برای فصل بهار رنگ های پاستیلی و روشن برای لباس های زنانه به کار برده می شود. بعضی از رنگ های محبوب خانم ها در این فصل شامل صورتی کم رنگ، سبز نعنایی، بنفش، آبی آسمانی، مرجانی، زرد و سفید شیری هستند.

بیشتر بخوانید: اصول ست کردن شومیز مناسب فصل بهار

لباس های گلدار نیز در بهار بسیار رایج است و می تواند ترکیب های متنوع و زیادی را با رنگ های ساده لباس های دیگر بسازد. بهترین رنگ برای یک لباس بهاری زنانه به رنگ پوست، استایل و نوع اندام شخص و که قرار است لباس را استفاده کنید بستگی دارد.

25 توصیه برای انتخاب لباس مناسب
1-در انتخاب لباس به فرم اندام خود توجه کنید. اندام درشت با استفاده از پارچه‌های راه راه عمودی لاغرتر به نظر می رسد.
2-هر قسمت از اندام که نمیخواید مورد توجه باشد در لباس و طراحی رنگ تیره انتخاب کنید و قسمتی که باریک یا لاغر است با رنگ روشن مورد توجه و درشت تر دیده می شود.
3-لباس‌های چین‌دار با طرح‌های بزرگ برای افراد لاغر انتخاب‌های مناسبی هستند.
4-انتخاب فرم یقه در چهره بسیار موثر است، در چهره های گرد استفاده از یقه های هفت و چهره های کشیده استفاده از یقه های گرد یا مربع مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: استایل شیک تابستانی زنانه

5-شناخت رنگ و ترکیب مناسب آنها با یکدیگر در انتخاب رنگ و مدل مناسب کمک زیادی به شما خواهد کرد.
6-معمولا خطوط افقی در پارچه یا مدل لباس باعث چاق تر شدن آن قسمت از بدن و برعکس خطوط عمودی باعث کشیده تر نشان دادن آن قسمت از اندام خواهد شد.
7-در نواحی چاق بدن از پارچه های نقش دار درشت یا براق استفاده نکنید.
8-در ناحیه چاق و توپر بدن از رنگ تیره،برش عمودی و پارچه با خطهای عمودی استفاده کنید، این موارد بدن را کشیده نشان می دهد.
9-اگر مناطقی از بدن شما لاغر است از خطوط و برش های افقی و تزیینات مختلف استفاده کنید.
10-اگر در نقاطی از بدن مثل پایین تنه یا بالاتنه چاق هستید از برش های افقی و تزیینات در آن نقطه از لباس استفاده نکنید.
11-در مورد انتخاب بلندی کت نیز به این موارد دقت کنید، نوع برش، خط پایین کت، بلندی دامن، نقش و طرح پارچه. همیشه خط افقی باعث نشان دادن چاقی در اندام می شود.
12-قرار نیست همیشه لباس شب یا مجلسی ماکسی و بلند باشد، می توان بسته به قد شخص، دامن زیر زانو هم انتخاب کرد. درباره برش ها و گشادی دامن دقت کنید.

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ما edris.kavir@

13-دامن خانم های با بالاتنه توپر بهتر است از زیر باسن گشاد باشد و تا زانو یا زیر زانو برسد.
14-اگر از لباس مجلسی با کت یا رویی یا شال استفاده می کنید در نقش و رنگ و خطوط مدل استفاده شده دقت کنید.
15-اگر بالاتنه چاقی دارید از یقه بزرگ برای کت و مانتو و پالتو استفاده نکنید، این به این معنی است که خانم های با بالاتنه لاغر برای جلوگیری از دیده شدن لاغری بالاتنه بهتر است از این موارد استفاده کنند.
16-اشخاص با پایین تنه درشت بهتر است آستن بلند با مچی اندازه مچ دستشان استفاده کنند چون خط مچ دست کنار باسن قرار می گیرد و این خط افقی اگر قرار باشد با تزیینات زیاد و گشاد استفاده شود چاقی ناحیه پایین تنه را نشان خواهد داد.
17-بلندی لباس را بسته به قد خود انتخاب کنید، اگر قد کوتاهی دارید انتخاب ماکسی با رنگ مشکی یا خیلی تیره مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: استایل خنک و راحت بهاره با مدل مانتوهای جلو بسته

18-در انتخاب جای جیب یا درجیب در کت اگر مایل به استفاده از این مدل ها هستید دقت کنید. جیب یا درجیب در قسمت هایی از بدن که توپر است مناسب نیست.
19-بسته به چاقی یا لاغری بالاتنه و کوتاهی و بلندی گردن مدل یقه را انتخاب کنید. برای گردنهای کوتاه و بالاتنه توپر مدل های کشیده مثل هفت مناسب است و برای گردن های بلند و بالاتنه لاغر مدل های بسته تر.
20-آستین های کیمونو و خفاشی برای اندام توپر مناسب است، خانم های قد بلند نیز می توانند از این مدل لباس استفاده کنند به شرط این که مدل و طرح پارچه مناسب باشد.
21-خانم های با بالاتنه لاغر می توانند از کت هایی که روی هم می آید و دو ردیف دکمه می خورد استفاده کنند.

22-در صورتی که مایل نیستید، از لباس های خیلی باز استفاده نکنید. مد قرار نیست باعث اذیت و از بین بردن راحتی شما شود. مدل لباس خود را براساس سلیقه و راحتی خود انتخاب کنید.
23-انتخاب چند رنگ در لباس هایتان را بسته به تیپ و استایل انتخاب کنید. از سه رنگ بیشتر استفاده نکنید.
24-اگر اندام مناسب یا لاغری دارید می توانید از لباس های براق یا چرم استفاده کنید.
25-رنگ های خنثی را با رنگ های مناسب سلیقه و فصل ترکیب کنید.