پارچه های مناسب فصل بهار 💥 03538216763

هوای فصل بهار مغیر است و به دو هوایی مشهور شده است، زیرا هوای صبح سرد و ظهر خیلی گرم می شود.

245

پارچه های مناسب فصل بهار 

هوای فصل بهار مغیر است و به دو هوایی مشهور شده است، زیرا هوای صبح سرد و ظهر خیلی گرم می شود. بنابراین در این هوا باید از پارچه ای استفاده کرد که در هر دو وضعیت مناسب باشد. پارچه بهاره نه خیلی گرم و نه خیلی خنک است. در این مقاله به معرفی چند پارچه بهاره می پردازیم.

پارچه کتان 
یکی از پارچه های پرطرفدار مناسب فصل بهار، پارچه کتان است. این پارچه عرق و رطوبت را به خود جذب می کند، خیلی خنک یا خیلی گرم نیست و به همین دلیل برای فصل بهار بسیار مناسب است. پارچه کتان طول عمر زیادی دارد و در مقابل شستشو و استفاده زیاد مقاوم است.

بیشتر بخوانید: پارچه فیلامنت چه کاربردهایی دارد؟

شستشوی پارچه کتان
پارچه کتان به پارچه بشور و بپوش معروف است، اما در شستن این پارچه باید نکاتی را رعایت نمود. قبل از شستشوی لباس های کتان با ماشین لباسشویی، آن را لکه گیری کنید. لکه های پارچه کتان معمولا با شستشوی عادی از بین نمی رود و نیاز به محلول لکه بر دارد. قبل از شستشو برچسب روی لباس را بررسی کنید و از مواد شوینده مناسب استفاده نمایید. پارچه بهاره کتانی روشن با آب گرم و رنگ تیره رنگ است با آب سرد شستشو را انجام دهید تا رنگ پس ندهد.

پارچه بهاره ابریشمی
پارچه ابریشم جزو پارچه های با دوام، نرم و مقاوم است که به عنوان پارچه تابستانه و بهاره معروف است. زیبایی خاص این پارچه باعث جذب افراد علاقمند به فشن و مد شده است. بهتر است قبل از خرید این نوع پارچه از نحوه نگهداری آن مطلع شوید.

شستن پارچه ابریشمی
توصیه می شود برای شستن پارچه های ابریشمی بهاره از آب سرد و مایع شوینده مخصوص ابریشم یا پارچه های ظریف استفاده شودد.
آب و مایع را مخلوط کنید و لباس ابریشمی را به مدت 5 دقیقه در محلول قرار دهید و بعد از خالی کردن محلول، در مرحله بعد لباس را یک دقیقه در آب سرد نگه دارید و سپس آبکشی کنید. لباس های ابریشمی را پس از شستن روی یک حوله قرار داده و حوله را روی آن تا کنید و فشار دهید تا آب ابریشم گرفته شود. برای آویزان کردن لباس های بهاره ابریشمی نیز هرگز آن ها را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید

پارچه کرپ
پارچه های کرپ از الیاف طبیعی ساخته شده اند و انواع مختلفی دارند، مانند کرپ ابریشم که بیشتر برای لباس های مجلسی استفاده می شود. انواع دیگر این نوع پارچه؛ کرپ ژاکارد، کرپ حریر و غیره هستند.

پارچه میکرو بهاره
پارچه بهاره میکرو از پلی استر تشکیل شده و وزن سبک و بافتی ظریف دارد و بیشتر برای مانتو، پالتو، لباس های ورزشی و کت دامن استفاده می شود، تن خور زیبایی دارد و رطوبت را جذب نمی کند.

شستن پارچه بهاره میکرو
پارچه میکرو برای دوخت مانتو مناسب است.  قبل از شستن لباس، برچسب شستشوی آن را بررسی کنید و با توجه به آن شستشو را انجام دهید. برای از بین بردن لکه روی لباس از آب خیلی داغ استفاده نکنید، از مواد شوینده مناسب و سازگار با این پارچه استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: باید‌ها و نباید‌های پوشش خانم‌های چاق برای داشتن بهترین استایل

پارچه مارزاتی بهاره
یکی از پارچه هایی که معمولا برای مانتوی بهاره استفاده می شود کرپ، مازراتی است. این پارچه نسبتا ضخیم است و برای روزهای خنک بهار مناسب است. کرپ مازراتی خیلی دیر چروک می شود، آبرفت دارند و تن خور زیبایی دارد.

پارچه نخ پنبه
پارچه نخ پنبه 100 نوع مختلف دارد. در بافت این پارچه نخ طبیعی به کار برده می شود و به همین دلیل هوا به خوبی از این پارچه رد و بدل می شود و  تعادل دمای بدن حفظ می شود. این پارچه برای لباس های منزل نیز مناسب است.

پارچه بهاره جین
پارچه جین هیچ وقت قدیمی نمی شود و همیشه زیباست و برای تمام فصول قابل استفاده است، برای شستشوی لباس های جین، بهتر است آن را برعکس کنید و با آب سرد و تا حدامکان با دست بشویید. هر چه تعداد دفعات شستشو کمتر باشد، طول عمر لباس بیشتر می شود.

پارچه کنفی 
کنف جایگزین مناسبی برای پنبه است، نسبت به پنبه نرم‌تر است و باعث می‌شود پوست بهتر نفس بکشد. پارچه‌های کنفی از الیاف طبیعی تولید می‌شود و برای فصل بهار و تابستان مناسب است. دوام کنف از پنبه بیشتر است. کنف رطوبت و بوی عرق را به خود جذب نمی‌کند و به طور طبیعی در برابر کپک مقاوم می باشد.

پارچه لینن 
لینن نوعی از انواع کتان است که هم سریع خشک می‌شود و هم پوست می توان به راحتی تنفس کند. این پارچه برای روزهای گرم و مرطوب مناسب است، چون گرما را در داخل خود نگه نمی دارد.

بیشتر بخوانید: ایده استایل زنانه برای بهار 1402

پارچه‌های شیرشکری 
پارچه‌های شیرشکری نیز مناسب فصل بهار و تابستان است. در روند تولید آن با کشیدن قسمت‌های خاصی از نخ و محکم کردن آن‌ها در قسمت دیگر پارچه، بافتی خنک ایجاد می‌شود که باعث گردش هوا می‌شود. این پارچه به راحتی چروک نمی شود و نیازی به اتو کردن ندارد و برای دوخت بلوز، مانتو و شلوار مناسب است.

پارچه ویسکوز
ویسکوز از سلولز طبیعی و معمولا هم از تفاله چوب درختان راش و کاج و اخیرا بامبو به دست می‌آید و با اینکه از مواد طبیعی بدست می آید، اما فعالیت‌های شیمیایی روی آن انجام می‌شود، یک پارچه نیمه مصنوعی است. این پارچه در اصل جایگزین ارزان‌تری برای ابریشم است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ لباس در فصل بهار

ریون
نخ ریون جزو نخ های با کیفیت و محبوب برای تولید پارچه های با کیفیت است. ریون معمولا به بدن نمی چسبد و برای بهار و تابستان مناسب است. پارچه ریون انواع مختلفی مانند ریون جودون دارد.