کدام استایل برای افراد چاق مناسب است؟ | 03538216763

همه انسان ها دوست دارند که عیوب اندامیشان دیده نشود و زیبا به چشم بیایند که این مهم شامل افراد با اضافه وزن نیز می شود.

741

کدام استایل برای افراد چاق مناسب است؟

همه انسان ها دوست دارند که عیوب اندامیشان دیده نشود و زیبا به چشم بیایند که این مهم شامل افراد با اضافه وزن نیز می شود. بهترین روش برای لاغرتر نشان دادن فرد، استفاده از لباس های با جنس و رنگ و مدل مناسب است که در این مقاله به آن می پردازیم. 

انتخاب پارچه های ظریف 
جنس پارچه مناسب لباس های افراد چاق باید ظریف و لطیف باشد. هرگز از پارچه هایی دارای تار و پود برجسته و بافت درشت و یا براق استفاده نکنید. همچنین در نواحی چاق بدن از چین و تزیین و مدل ها و برش های افقی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: رنگ‌ های مناسب فصل بهار و تابستان

استفاده از رنگ های تیره 
برای اینکه فرم بدن به چشم بیننده زیباتر بیاید و اضافه وزن زیاد دیده نشود، از لباس هایی به رنگ روشن مثل سفید، آبی روشن، زرد لیمویی، صورتی و  از این قبیل استفاده نکنید، چون لباس های با این رنگ روشن شکل واقعی اندام را نشان می دهد، پس برای این تیپ اندامی، لباس هایی با رنگ های تیره مانند مشکی، آبی نیلی، بنفش، سبز تیره و زرشکی مناسب خواهد بود.

طرح مناسب پارچه 
بهترین طرح پارچه برای شما پارچه های ساده یا پارچه هایی با خطوط عمودی ظریف است. پارچه های طرح دار و دارای گل های کوچک، اشکال هندسی ریز و چهار خانه های ظریف نیز مناسبند، اما طرح های درشت و رنگ های زیاد و نقش های درهم و درشت اندام را درشت تر نشان می دهد.

شلوار های راسته و بلند 
برخلاف لباس، جنس شلوار باید محکم با بافتی منسجم و انعطاف پذیر باشد تا شکم را تخت نشان و ران ها را یک دست و صاف نشان دهد؛ در عوض از پارچه های نرم و لطیف برای شلوار استفاده نکنید.
توصیه می شود شلوار راسته و کاملا بلند تا روی کفش بپوشید. خط کمر شلوار خود را هنگام پوشیدن در ناحیه کمر و نه خیلی بالا و نه خیلی پایین قرار دهید. خط اتوی شلوار به زیبایی تیپ و استایل شما خواهد افزود.

کفش پاشنه بلند 
بهتر است از کفش های پاشنه بلند 6 سانتی استفاده کنید. بهترین انتخاب کفش های با بندهای پهن است.

بیشتر بخوانید: پارچه های مناسب فصل بهار

لباس یقه هفت 
یقه هفت گردن را کشیده تر نشان می دهد؛ پس از یقه های گرد یا خشتی استفاده نکنید. مدل های یقه برگردان ضخیم نیز مناسب نیست چون ایجاد ضخامت یا چین در بالاتنه باعث چاق نشان دادن بالاتنه خواهد شد.

دامن بلند 
دامن های به شکل حرف  8 برای شما مناسب است و برای پوشاندن ساق و مچ پای چاق؛ اندازه دامن بهتر است تا پایین پایتان و زیر قوزک پا باشد. دامن های کوتاه اندام را بزرگ تر نشان می دهد. دامن های مدل کلوش و مدل هایی که یک برش دارند را انتخاب نکنید.

کت و ژاکت های بلند
پوشیدن کت و ژاکت های بلند، بدون بستن دکمه ها، شما را لاغرتر نشان می دهد، وجود خطوط عمودی ژاکت و قرار گرفتن خط ژاکت پایین تر از باسن به لاغرتر نشان دادن اندام کمک می کند.

بیشتر بخوانید: پارچه فیلامنت چه کاربردهایی دارد؟ 

لباس های یک رنگ
برای لاغرتر نشان دادن اندام بهتر است لباس های یک رنگ انتخاب کنید. پوشیدن یک لباس یک دست قد و اندام را بلندتر و کشیده تر نشان می دهد و برعکس لباس های شلوغ با تنوع رنگی زیاد بلندی قد را پنهان می کند.

اینستاگرام ما: edris.kavir@

لباس های با فرم ساعت شنی 
لباس های شنی در قسمت کمر تنگ می شوند و کمر را باریک تر از سایر اندام نشان می دهد. اگر لباس شما مدل ساعت شنی ندارد از یک کمربند ظریف استفاده کنید. کمربند ضخیم و با تزیینات برای شما مناسب نخواهد بود.

پیراهن 
برای خانم های توپر ، استفاده از لباس های یکسره و تک رنگ یا دارای برش عمودی بر پوشیدن کت و دامن و حتی کت و شلوار ارجحیت دارد، زیرا این لباس ها شکم و اندام چاق را پنهان می کند. در استفاده از جنس پیراهن نیز دقت کنید که ضخیم یا براق نباشد. از لباس های تنگ یا بسیار گشاد استفاده نکنید و لباس هایی را انتخاب کنید که سایز دقیق شما باشد.

انتخاب آستین 
آستین لباس نیز مهم است، آستین های چین دار و پفی و کلوش و یا آستین سرخود در درشت نشان دادن بالاتنه موثر هستند، استفاده از نقش و چین در هر قسمت از لباس، آن قسمت را توپرتر نشان می دهد. آستین سه ربع برای کسانی که در ناحیه شکم چاق هستند باعث نشان دادن چاقی آن ناحیه می شود. انتخاب آستین برای پایین تنه های توپر بهتر است بلند و در ناحیه مچ تنگ تر باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید

انتخاب شومیز 
می توانید شومیز را کمی گشادتر انتخاب کنید اما لباس سایز بزرگ برای شما مناسب نیست، شومیزهای رنگ روشن و پارچه های طرحدار و دارای خط های افقی و همچنین مدلهای آستین کلوش، جلوه بسیار زیبایی به اندام خانم های لاغر اندام می دهد.

لباس های مجلسی و مهمانی 
استفاده از مانتوهای تابستانی آزاد جلو باز روی چند لایه لباس برای افراد چاق انتخاب خوبی نیست.
شلوار یا دامن بلند حجم پایین تنه را بیشتر نشان می دهد. استفاده از لباس های چاپی پررنگ و براق و پرتزیین باعث جلب توجه مخاطب به اندام چاق می شود و جلب توجه بیشتری را باعث خواهد شد.
از مواردی که می‌تواند اندام را پرحجم نشان دهد استفاده از چندین لایه پارچه در دوخت لباس در بالاتنه یا دامن لباس است. چین هم مانند لایه های مختلف مدل یا چند لباس روی هم حجم بدن را بیشتر نمایان می کند. جیب های بزرگ در مانتو و پالتو برای خانم های چاق مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: باید‌ها و نباید‌های پوشش خانم‌های چاق برای داشتن بهترین استایل 

انتخاب اکسسوری های مناسب
گردنبند و گوشواره بلند و بسیار ظریف را انتخاب کنید و از دستمال گردن های بلند و ظریف استفاده نمایید و مانند شال گردن بدون پیچاندن دور گردن،آن از 2 طرف رها کنید. دسته های بلند شال با ایجاد خطای دید بالاتنه شما را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد.

آدرس ما : يزد، ميدان امام علي(ع) ، بلوار آيت..خامنه اي، فرعي3، توليدي ادريس کوير